Yrar

Mitt dåliga engagemang i bloggen beror på en mängd saker. Vissa ska inte nämnas här. Kanske jag börjar skaffa mig ett liv?

Det råder viss oro i mig för framtiden ang behandling. Hoppas få några svar på fre. Men DBT bye bye iaf! Det har inte fungerat fullt ut så det råder ingen sorg i mig över det. Känns bara en aning hopplöst, men än har jag inte prövat alla former av behandlingsformer. Man det känns helt ok bara en remiss går igenom nu. Jag kommer få bestämma vilka personer som ska vara mina kontakter vad det verkar som. Det känns tryggt! En av sjuksyrrorna jag fick medicin av idag sa att dom alltid finns kvar. Det är något med henne som gör mig lugn. Sen pratar hon gotlänska också, vilket verkar inge trygghet hos mig;)

Mitt privatliv i övrigt är iaf bra. Fick ett litet chockbesked över jul, men det är inte så mkt jag kan göra något åt. Mest synd om de som främst är inblandade i min familj så jag ska försöka att inte grubbla över det eller ta på mig någon offerkofta.

Annars pendlar det mkt. Är lätt manisk igen, eller rätt så kraftigt så jag måste varva ner. Men hur ska jag ta mig till när det bara snurrar i huvudet så fort jag sitter still? Har fått ett råd av min terapeut att försöka varva ner varje kväll. Släppa allt som jag inte "hunnit" efter en viss tid. Inte läsa tidningen, facklitteratur eller se/lyssna på debatter & dokumentärer. Allt för att jag inte ska jaga upp mig och få massa idéer på hur jag kan "rädda" världen eller bli helt förvirrad för att jag känner mig så förbannat maktlös. Så rutinerna ska vara likadana varje kväll. Måste ekänna att det inte varit lyckat hittills. Kan likförbannat inte sova och ta hand om mig själv för det.

Är inte hemma så mkt. Blir helt galen när det bara snurrar i huvudet. Så mkt tid spenderas flängandes till sjukan och Kulturhuset. Känns jättekul att vara engagerad i Khuset. Idag har det storstädats på huset & snart stormöte. Imorn blir det brottas med politiker!

Eder T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0